23 Juni 2013

~ Nikon D90 & Nikkor 50mm f/1.8 ~
Kommentarer
Ebba säger:

Hej Malin! Jag har några frågor om din kamerautrustning och vad du tycker om dem. Jag har också en Nikon d90, och ett 50mm 1.8 (som jag är supernöjd med! Men nu vill jag gärna investera i ett nytt porträttobjektiv, som jag dessutom kan leka med inom andra genrer så som sport/macro (vad jag gör annat än porträtt får bestämmas efter att jag faktiskt fått en bra uppfattning av objektiven) :). Jag har dessutom ett 18-105mm, så jag vet hur brännvidden 105mm fungerar på min d90, men jag tänkte bara fråga dig vad du tycker om objektivet. Du fotar ju självklart mycket kaniner, men om vi ser dem som porträtt (vilket det är), hur tycker du att objektivet är som porträttobjektiv? Hur långt ifrån kaninen/objektet är du när du fotar? Tycker du att det är "jobbigt" att vara så långt bort eller önskar du att du kunde vara längre bort/närmare? :)

När jag kollade in på din blogg här igen, så insåg jag att jag inte läst något om sigma-objektivet, vilket gjorde mig väldigt intresserad. Det skiljer ju självklart en slant på det, men det är inte det som är det viktiga för mig just nu. Skulle du välja ditt 105 eller 70-200? Nu när jag tänker efter vore ju ett zoomobjektiv med en fast bländare ganska underbart, men jag är rädd att jag tappar lite kvalitet på en sån bred zoom och en sån låg bländare. Hur upplever du det?

Om du orkade läsa igenom det här, och orkar svara så skulle det vara alldeles galet mycket hjälp. Jag hittar bara exempelbilder etc. om objektiven med fullformatskameror, vilket irriterar mig då jag inte har en! Kramis bananis, du är så otroligt duktig på fotografering och allt så jag blir så inspirerad när jag är inne på din blogg! :D

2013-06-28 | 01:09:46
Bloggadress: http://ebbaline.wordpress.com/
Alice säger:

Har du fått en ny kull? Otroligt söta! Är det renras? Tänkte eftersom alla är vita så kanske det är renras :)

Svar: Ja, det är en ny kull. Efter stamtavle kaniner. Alla är dock inte helvita då 2 av ungarna är ryssar men har fått sin färg lite sent ^^
Malin Hultman

2013-06-30 | 13:40:45
Bloggadress: http://aabb.blogg.se
Anna säger:

Sjukt söta ungar ^^

2013-08-03 | 17:38:10
Bloggadress: http://snowfling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback