19 Augusti 2012

För ett tag sedan var det en som bad mig att skriva om alla kaniner jag äger. Tänkte skriva lite om var kanin och ladda upp bild på de.
 
Börjar med Stella;
Stella är en korsning mellan Lejonhuvad kanin och Dvärgvädur, Bourgonge Schek.
Hon är född den 25 Mars 2008. Stella köptes tråkigt nog ur en djuraffär, men fastnade för henne. Hon är en bestämd och tillbakadragen kanin men hur snäll som helst. Stella är även mamma till Bentley.
 
Sen har jag Dell. Som är en korsning mellan teddyvädur och texvädur, svart wienertecknad oddeye.
Född den 28 Maj 2009. Dell köpte jag av en uppfödare inte så långt ifrån där jag bor. Dell är otroligt kelen men är en lat liten dam..
 
Bentley, född den 19 November 2009. Han är gul/svart japanmantlad, korsning mellan lejonhuvad kanin/dvv och dvärgvädur. Otroligt mysig och underbar kanin. Även egen uppfödd.
 
Prasseltramp som kallas Pixel, född den 27 September 2011. Pixel är en hoppkorsning mellan holländare och vädurskorsning. Gul/svart japantecknad holländartecknad. En otroligt envis kanin men även otroligt mysig.
 
Karat, född 14 Februari 2012. Han är en rexpälsad dvärgvädur, vit blåögd. Köpt från samma uppfödare som Dell.
Han är en otroligt energirik kanin och envis.
 
Holly född 11 April 2012, Satinrex dvärgvädur, vit blåögd. Köptes av uppfödare.
Otroligt mycket spring i benen och jättenyfiken på allt och alla.
 
Trulls född den 20 April 2012, dvärgvädur SB RB av färgen egern/vit japantecknad zobel.
Hon är en lite tillbakadragen kaninflicka, kommer från samma uppfödare som Holly.
 
Och till sist Laban, född den 6 Juni 2012. Renrasig dvärgvädur av färgen vit rödögd.
Otroligt mysig pojken och riktigt pussglad. Köppt av uppfödare.
Kommentarer
Josefine Thunborg säger:

Åh så vackra bilder! Du är en otroligt duktig fotograf c:

Svar: Tack så jättemycket! :)
Malin Hultman

2012-08-31 | 16:21:28
Bloggadress: http://bulinka.blogg.se
Annika säger:

Du har så fina kaniner :)

Svar: Tack, det håller jag med dig om (A)
Malin Hultman

2012-09-02 | 12:38:52
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback